Selidbe blog

Sve za međunarodne selidbe na jednom mestu

Objavio: Selidbe Alisa | Januar 24, 2018

Medjunarodne selidbe i prevoz kombi vozilom

Planirate selidbu uskoro? I to u inostranstvo? Pred vama je prava avantura! Da bi vam selidba u drugu zemlju zaista bila uzbudljiva avantura, pre nego što počnete da pakujete stvari u kutije, važno je da se dobro pripremite. To podrazumeva:

  • Upoznavanje sa svim neophodnim procedurama
  • Pripremu dokumentacije koja je potrebna za međunarodnu selidbu
  • Prolazak kroz sve carinske procedure oko selidbe u inostranstvo
  • Pravilan odabir vozila za stvari, kao i pouzdanog prevoznika koji će vas odvesti do vaše nove destinacije
U nastavku ćemo detaljnije razmotriti svaku od pomenutih stavki, kako bismo vam u što većoj meri olakšali postupak selidbe u inostranstvo. Na taj način, ovde ćete imati sve potrebne informacije u vezi sa međunarodnim selidbama objedinjene na jednom mestu. Krenimo redom.

Priprema za međunarodnu selidbu

Pre selidbe trebalo bi dobro da se raspitate o svemu što će vam biti potrebno. To je posebno važno ako se selite u inostranstvo, jer u tom slučaju važe i posebna pravila i treba ispoštovati dodatne procedure. Kao prvo, potrebno je napraviti plan selidbe i pridržavati ga se. Prilikom planiranja međunarodne selidbe imajte u vidu i sledeće smernice:

  • Potreban je detaljan spisak svih stvari koje se sele
  • Stvari moraju biti adekvatno spakovane
  • Na svakom od pakovanja – kartonskih kutija, kesa, folija i drugih pakovanja – potrebno je da bude navedena lista stvari koje se unutra nalaze i taj spisak mora da se poklapa sa onim što je unutra
  • Ukoliko je potrebno, upakovane stvari potrebno je i dodatno obezbediti
  • Stvari koje se sele treba da budu osigurane
  • Pri odabiru agencije za selidbe, imajte na umu i to da prevoznik mora imati sve potrebne dozvole za međunarodni transport
  • U skladu sa zvaničnim procedurama zemlje u koju se putuje, treba voditi računa i o postojanju dodatnih zahteva

Koje carinske procedure treba ispoštovati?

Selidba iz Srbije u inostranstvo

Pošto ste popisali spisak svih stvari, nameštaja, bele tehnike i svog drugog pokućstva koje selite, potrebno je da taj spisak overite kod notara, odnosno javnog beležnika, a zatim i u carinskoj upravi. Imajte na umu i sledeće:

  • Spisak svih stvari koje nosite treba da bude dvojezični – na srpskom i na jeziku zemlje u koju se selite
  • Detaljnu listu popisanih stvari treba da prati i vaša okvirna procena vrednosti stvari
  • Ukoliko sa sobom nosite više od 10.000 evra u gotovini, neophodno je da popunite Obrazac prijave prenosa sredstava plaćanja preko državne granice
  • Ako se među vašim selidbenim stvarima nalazi samo garderoba, komadi nameštaja i uređaji bele tehnike, dovoljno je da se te stvari popišu i osiguraju
  • Ukoliko prenosite i knjige, umetnička dela, klavir, pianino ili druge predmete od istorijskog značaja, potrebno je da pribavite i dozvole o posedovanju tih stvari

Dakle, kada je reč o knjigama, slikama, klaviru ili pianinu, kao i drugim predmetima od umetničkog i istorijskog značaja, nije dovoljno samo da ti predmeti budu popisani. Za njihovo iznošenje iz Srbije potrebne su sledeće dozvole:

  • Dozvola Republičkog zavoda za zaštitu spomenika kulture za predmete od kulturnog, umetničkog i istorijskog značaja
  • Dozvola Narodne biblioteke Srbije ukoliko je reč o publikacijama
  • Dozvola Ministarstva kulture Srbije za trajni izvoz kulturnih dobara ili za privremeno iznošenje

Napomena: Svaka država ima svoje specifične propise, kada je reč o uvozu pokućstva i drugih stvari prilikom selidbe. Imajte i to u vidu i raspitajte se kod nadležnih institucaija u inostranstvu o svemu što vam je protrebno za zemlju u kojoj će biti vaš novi dom.

Selidba iz inostranstva u Srbiju

Procedura selidbe iz inostranstva u Srbiju, kada je reč o trajnom povratku domaćih državljana u zemlju, sična je kao i prilikom iseljenja. U tom slučaju, međutim, postoje i posebni zahtevi, kao i određene povlastice. Dobro je znati, recimo, da su domaći državljani koji se vraćaju iz inostranstva oslobođeni plaćanja uvoznih dažbina kada žele da donesu svoje pokućstvo. To, međutim, važi samo ukoliko vrednost svih stvari ne prelazi iznos od 5.000 evra.

Za ostvarivanje ove povlastice neophodno je:

  • Dostaviti spisak stvari koje se unose u zemlju, praćen okvirnom procenom vrednosti
  • Potvrda da je na radu u inostrantsvu provedeno najmanje dve godine u kontinuitetu
  • Potpisana svojeručno pisana izjava o razlogu selidbe i trajnom prenosu pokućstva nazad u Srbiju

Napomena: Stvari koje su oslobođene plaćanja carine ne mogu se otuđiti niti dati drugom licu na korišćenje u periodu od tri godine nakon uvoza u zemlju.

Olakšavajuća okolnost: Ukoliko se vraćate iz inostranstva, niste u obavezi da angažujete agenciju za selibe koja posluje u državi u kojoj boravite. Možete angažovati i domaću agenciju i biti sigurni da će sve procedure biti ispoštovane kada je reč o povratku u Srbiju. Više informacija o srpskim carinskim propisima možete pogledati ovde.

Koji prevoz odabrati?

Pre početka selidbe potrebno je da odaberete i odgovarajuće prevozno sredstvo za prevoz nameštaja. U zavisnosti od količine stvari, to može biti kombi prevoz ili prevoz kamionom, ali moguće je izabrati i prevoz brodom i avionom. Ako se selite na drugi kontinent, opcija koja uključuje pomorski i vodeni saobraćaj mogla bi da bude najisplativija za vas. Ipak, imajte na umu da su, recimo, brodski kontejneri velikih zapremina i da se ne isplati zakupljivati ih ukoliko nemate dovoljno nameštaja koji će ih popuniti.

Ukoliko je vaša sledeća destinacija u nekoj od bližih zemalja, kao što su Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Makedonija ili Grčka, ili pak, negde u Evropi, u zemljama poput Austrije, Nemačke, Švedske, Holandije, Francuske, Španije, Italije i drugih, kombi ili kamion moći će da zadovolje vaše potrebe za prevoz nameštaja.

Kombi prevoz

Kombi prevoz je pravi izbor kada je reč o manjim selidbama u gradu, ali i van grada, pa i van zemlje. Ukoliko ne nosite mnogo stvari sa sobom, a selite se u grad u kom se do vašeg novog stana dolazi kroz uske ulice, kombi prevoz će biti odlično rešenje.

Kamionski prevoz

Kada je reč o većoj selidbi ili se prevoze veće i teške stvari, kamionski prevoz je idealno rešenje u tom slučaju. Zbog većeg tovarnog prostora i veće nosivosti, koja se kreće u rasponu od 3,5 tone do sedam tona robe, kamion je dobar izbor za veće selidbe i prevoz glomaznih i teških stvari, kao i za selidbe van zemlje. Ako se odlučite za prevoz stvari kamionom tokom vaše međunarodne selidbe, pazite i na činjenicu da za kamionski prevoz postoje ograničenja u centru gradova u mnogim zemljama, posebno u Evropi. Zbog toga je važno uračunati i dodatno vreme za isporuku stvari.

Savet stručnjaka: Nema potrebe da se na novu adresu prenesu baš svi komadi nameštaja koje posedujete. Ako, pak, među svojim stvarima imate i specifičnu i vrednu opremu koja vam je potrebna za posao, kao što su, recimo, stomatološki ili medicinski uređaji, laboratorijska oprema ili kompjuteri i prateći elementi, savetujemo da takvu robu ponesete sa sobom. Uz to, vodite računa da bude osigurana i adekvatno upakovana i obezbeđena za potrebe transporta.

Navigacija i snalaženje u novom gradu

Za koji god prevoz da se odlučite, od velikog je značaja i to da vozač ima prethodno iskustvo u međunarodnim selidbama. Kada je reč o iskusnom profesionalnom vozaču, imaćete manje briga oko uspešno obavljenih carinskih kontrola, poštovanja svih propisa i procedura, kao i oko korišćenja GPS uređaja i snalaženja u prostoru. Zbog čega je to važno? Čak iako vaš vozač nije ranije posetio mesto u koje se selite, neko ko je iskusan ipak će umeti efikasnije da se snađe i dođe do željene adrese, nego neko ko nema prethodno iskustvo u sličnim situacijama.

Odabir agencije za selidbu

Sve promenute procedure nisu mnogo komplikovane, ali moraju biti ispoštovane pre nego što krenete na put. Uz to, zahtevaju određeno vreme i poznavanje propisa. Dobra vest je da ne morate o svemu sami da vodite računa. Možete da angažujete agenciju za selidbe i možete da računate na njenu pomoć i pružanje kompletne logističke podrške za međunarodnu selidbu. Prilikom odabira vašeg partnera u avanturi oko preseljenja u drugu državu, važno je da odaberete pouzdanu agenciju koja ima dugogodišnje iskustvo u međunarodnim selidbama, kao i tim profesionalnih stručnjaka koji će pažljivo brinuti o svakom detalju. Jedna od takvih agencija je i agencija za selibe Alisa. Ukoliko se odlučite za nas kao svog partnera za selidbu, mi ćemo se pobrinuti za sve oko dokumentacije i carinskih procedura. Potrebno je samo da dostavite spisak popisanih stvari, a sve ostalo oko papirologije prepustite nama. Vi ne morate ni o čemu dalje da brinete. Nadamo se da su vam ovi podaci od koristi i da će vam pomoći pri strateškom planiranju jednog tako važnog koraka kao što je međunarodna selidba. Kao što rekosmo, dobra priprema je najvažnija i završiće za vas pola posla, a onda vam preostaje samo da se spakujete, preseslite i vaš novi početak može da počne. Želimo vam sreću!

Ukoliko i dalje imate nedoumica oko nečega u vezi sa međunarodnim selidbama, ne ustručavajte se da kontaktirate Alisa selidbe za pomoć. Naš profesionalni tim za selidbe u inostranstvo stoji vam na raspolaganju.


Kontaktirajte nas

Za sve Facebook prijatelje obezbedili smo 20% popusta!